Hvordan opprette en ny leder i Glup?
Hvis din kommune/bedrift ikke har en HRM integrasjon mot Glup, må du som administrator opprette nye ledere.
- Når administratorer oppretter nye ledere i Glup, kan det noen ganger oppstå en feilmelding som sier "Dette brukernavnet finnes allerede, vennligst velg et annet".
- Feilmeldingen indikerer at brukernavnet du prøver å opprette allerede er i bruk et annet sted i Glup. Dette kan skyldes at brukeren allerede er registrert i en annen avdeling eller av en annen arbeidsplass.
- Først, undersøk om lederen allerede er registrert ved din kommune eller bedrift. Dette kan du gjøre ved å bruke søkefunksjonen for registrerte brukere i Glup.
- Hvis du som administrator ikke finner lederen under registrerte brukere i Glup, kan det være nødvendig å registrere lederen med en alternativ e-postadresse. Dette skyldes at e-postadressen allerede er registrert et annet sted i Glup. Det er ikke mulig å ha samme e-postadresse tilknyttet flere arbeidsplasser.
- Etter opprettelse av en ny leder i Glup, vil den nye lederen motta en e-post fra oss. Denne e-posten vil inneholde informasjon om innlogging.
-