Gå til innhold
Norsk
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Problemer med innlogging?

Glup bruker Visma Connect for pålogging, dette er Visma sin “dørvakt” for de fleste av våre produkter. Det betyr at du kan logge på flere produkter med samme e-postadresse og passord.

Hvis du vet at du har en bruker i Glup (du har fått en velkommen e-post fra Glup), men har problemer med å logge inn, kan det være at du er logget inn med feil Visma Connect bruker. Gå til home.visma.com/home og skriv inn riktig e-postadresse før du prøver å logge inn på Glup igjen.

Trinn 1: Sjekk om du er logget inn med riktig bruker

Glup benytter Visma Connect for sikker pålogging. Med Visma Connect kan du logge deg inn i flere ulike applikasjoner med samme brukernavn og passord. Så det første du kan gjøre er å sjekke om du er logget inn med riktig Visma Connect bruker.

Klikk her for å logge deg inn i Visma Connect

Viktig merknad:

Når du har logget deg inn i Visma Connect skal du se Glup logoen i Visma Home blant applikasjonene du har tilgang til. Hvis ikke du ser logoen har du enten flere brukere i Visma Connect eller ingen bruker i Glup enda.

Klikk her for å logge deg inn i Glup

For å logge inn i Glup må du ha fått opprettet en bruker med en e-postadresse. Det holder ikke at du har andre applikasjoner tilknyttet Visma Connect. Gå videre til trinn 2 for å finne ut om det har blitt opprettet en bruker til deg.

Trinn 2: Finn velkomstmailen du skal ha mottatt

Hvis du har en bruker i Glup skal du ha mottatt en velkomstmail.

Godt tips:

I innboksen kan du søke etter Velkommen til Læringsplattformen Glup eller ikkesvar@kursportal.net. Førstnevnte er teksten som står i emnefeltet og sistnevnte står som avsender av velkostmailen.

Det hender tidvis at velkostmailen havner i søppelpost som følger av spamfiltre, så sjekk der også. Har du flere e-postadresser bør du sjekke der også. Det hender at brukere ligger inne med privat e-postadresse eller har flere jobb e-poster.

Jeg har sjekket alle e-postadresser, men finner ingen velkomstmail:

Da er enten passordet ditt feil og du kan gå videre til trinn 3 eller så har det ikke blitt opprettet en bruker til deg i Glup enda. Hvis du skal ha en bruker, ta kontakt med kundeservice.

Trinn 3: Ikke opprettet passord eller glemt passord

Hvis du ikke har opprettet et passord i Visma Connect enda eller har glemt det, så må du tilbakestille det. Dette vil da også gjelde for andre produkter, slik som Veilederen, Community, Expense, Visma.net, GAT e.l.

Følg denne veiledningen: Slik bytter du passord