Hjelp og kontakt
Det er viktig for oss at vi er her når du trenger det. Det enkleste er å sende oss en e-post.
.jpg)
Svar på de vanligste spørsmålene
Før du slår på tråden kan du sjekke om du finner svar på det du lurer på her. Vi har samlet sammen de vanligste spørsmålene vi får.
Hva kan vi hjelpe deg med?

Få hjelp med innlogging

Ny bruker i Glup

Overføring av e-kurs
Har e-kursene deres blitt flyttet fra Veilederen til Glup, eller er de på vei? Her er alt du trenger å vite om overgangen.
Kontakt oss

Få hjelp med tekniske saker
Trenger du hjelp med et teknisk problem? Vårt support team hjelper deg gjerne.

Få juridisk hjelp
Logg inn i Veilederen for å sende en henvendelse til juridisk svartjeneste.

Få tilbud eller demo
Våre rådgivere kan vise deg rundt i løsningene våre, svare på spørsmål gi deg et tilbud.
Dette spør mange om nå
Mange av de vi snakker med lurer på det samme. Her får du en oversikt over spørsmålene som ofte dukker opp, og svarene du trenger.
Har du glemt passordet eller lurer på om brukernavnet er riktig? Prøv først å bruke "Glemt passord"-lenken. Sjekk også at e-posten fra oss ikke har havnet i søppelposten. Hvis du fortsatt ikke kommer inn, kan du prøve å bytte nettleser eller slette informasjonskapsler (cookies).
Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte vår support.
For at vi skal kunne hjelpe deg raskt, er det fint om du forteller oss hvilken e-post du prøver å logge inn med, og hvilken feilmelding du eventuelt ser.
Hvis din kommune/bedrift ikke har en HRM integrasjon mot Glup, må du som leder opprette nye brukere.
- Klikk på vaffelmenyen i høyre hjørnet
- Velg "Administrer brukere
- Klikk på "Opprett ny bruker"
- Fyll ut detaljene om brukeren
- Klikk på "Lag" for å fullføre
Du har nå opprettet brukeren. Hvis du møtte på noen problemer kan du kontakte support eller lese denne hjelpeartikkelen.
Dersom et kurs ikke blir markert som fullført, kan det være noen småting du kan sjekke:
- Har du sett alle videoer og åpnet alle lenker?
- Er alle oppgaver besvart?
Ofte kan det hjelpe å oppdatere siden, eller å logge helt ut og inn igjen. Hvis du fortsatt ikke får fullført kurset eller generert kursbevis, kan det hjelpe å prøve en annen nettleser.
Dersom ingen av disse tipsene fungerer, ta kontakt med support med navnet på kurset du tar og en beskrivelse av feilen, så hjelper vi deg videre.
Har du fullført kurset, men ikke fått kursbevis? Se hvordan du løser det
Som leder eller administrator får du oversikt over kursgjennomføring og rapporter.
Du finner dette under Rapporter eller Mine team. Her kan du se hvem som har fullført kurs og hvem som mangler.
Dersom noen av dine ansatte ikke vises i rapporten, kan det være at de er registrert med feil tilgang eller rolle.
Ta kontakt med support hvis listen fortsatt ikke stemmer, så hjelper vi deg med å rydde opp.
Som administrator kan du enkelt endre en brukers rolle eller avdeling ved å finne personen i administrasjonspanelet.
Hvis du ikke har mulighet til å gjøre disse endringene, er det en annen administrator i din organisasjon som har rettighetene, eller så må support kontaktes for hjelp.
Ved større endringer, som for eksempel omdøping av avdelinger, anbefales det at du avtaler dette med support for å sikre at alt blir riktig.
Vår kundeservice

Lisa Hjørnevik Klausen
Direktør for kunderådgiverne
.jpg)
Nils Jørgen Brynildsen
Kunderådgiver
.jpg)
Hilde Ranum
Kunderådgiver
.jpg)
Jonas Larsen
Kunderådgiver
.jpg)
Gry Solberg
Kunderådgiver

Kenneth Asbjørnsen
Teknisk konsulent
-1.jpg)
Veyni Stakvik
Kunderådgiver

Vetle Marentius Nilsen
Kunderådgiver

Marit Meyer Solheim
Kunderådgiver
Kontakt support
Når du sender inn skjemaet blir det opprettet en support sak. Vår kundeservice tar kontakt så snart som mulig.