Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Slik administrerer du organisasjonsstrukturen i Glup

Hvis din kommune/bedrift ikke har en HRM integrasjon mot Glup, må du som administrator opprette og slette avdelinger manuelt

Vi har satt sammen en guide som viser deg akkurat hvordan du navigerer, oppretter nye avdelinger, endrer navn og fjerner avdelinger du ikke trenger lenger. 

Kort og greit

Dokumentet bruker eksempler fra helsesektoren (som "Utsikten sykehjem"), men prinsippene er de samme uansett hvilken organisasjon du jobber i. Bildene i guiden viser deg nøyaktig hva du skal klikke på, så du slipper å gjette!

Når du legger til nye avdelinger

Når du klikker på +-tegnet for å legge til en ny avdeling, vil Glup automatisk sette den avdelingen du klikket på som "forelder". For eksempel, hvis du klikker på +-tegnet ved siden av "Utsikten sykehjem", vil den nye avdelingen du oppretter bli en underavdeling av Utsikten sykehjem. Bare skriv inn navnet på den nye avdelingen og trykk lagre, så dukker den opp på riktig sted i organisasjonsstrukturen.

Nyttig å vite om stillingstall

Hvis det står f.eks. 5 (2) ved en avdeling betyr det at:

  • 5 er antall brukere som er innplassert i avdelingen nå
  • (2) betyr at det fortsatt finnes historikk av tidligere stillingstildelinger knyttet til avdelingen

For å overføre ansatte til en annen avdeling, kan du følge denne guiden.

For å slette historikk av tidligere stillingstildelinger, kan du følge denne guiden.